Hoe kan ik automatische titelvertalingen uitschakelen op YouTube?

Het is me opgevallen dat YouTube automatisch titels van video’s vertaalt naar het Nederlands, maar dit werkt niet altijd goed. Soms zijn de vertalingen raar of kloppen ze niet helemaal met de originele betekenis. Ik kijk veel Engelstalige content en zou eigenlijk liever de originele titels zien.

Is er een manier om deze automatische vertaalfunctie uit te zetten? Ik heb al in mijn accountinstellingen gekeken maar kan geen duidelijke optie vinden. Misschien zit het ergens anders verstopt of moet ik iets anders aanpassen?

Heeft iemand anders dit probleem ook gehad en weet hoe dit op te lossen? Het zou fijn zijn als ik zelf kan kiezen wanneer ik wel of geen vertalingen wil zien.

yep, I dealt with that too. just set your browser language to english. youtube seems to look at that for its translations. in chrome, just head to settings > languages and make sure english is at the top. hope it helps!

Je kunt ook je YouTube-locatie aanpassen in de app. Ga naar je profiel > Instellingen > Algemeen > Locatie en zet het op een Engels-sprekend land zoals de VS of VK. Heeft bij mij grotendeels geholpen, al vertalen populaire kanalen hun titels nog steeds automatisch. Niet perfect, maar veel beter. Duurt even voordat de wijziging doorwerkt.